Simhallen

2012-03-09 @ 07:21:24

Va igår i motala simhalla, barnen tyckte det va riktigt kul och vilken förändring de hade gjort efter ombyggnaden. Vart ju riktigt bra för de små. Innan vi skulle bada va jag tvungen att kolla hur mycket jag vägde antingen har jag gått ner 1 kg eller så visar vågen fel då en påstod att den visa 3kg fel och så fall har jag gått upp 1 kg. Så sammanlagt har jag så fall gått upp 4kg hittills om det är så att den vågen visar fel. Men i april ska jag till bm så vi får väll se då vad man väger.

 

Jag försöker att inte gå för mycket upp i vikt för då får man kämpa mer för att gå ner i vikt sen efter förlossningen. Med towe gick jag upp 19kg och vid runt v.25 med towe hade jag gått upp 8kg så vi får se på bm kontrollen hur det ser ut då, för då är jag i v.25. Efter towes förlossning gick jag ner mina 7kg direkt och kg försvann efter 2 månander. Så frågan är hur det ska bli denna gång. Det är så lätt och lägga på sig med efteråt.

 

Idag ska förberedelserna fixas inför imorgon då vi ska fira mormor,kusinen och towe. Så blir mycket att stå i men skönt få det gjort så är det bara komma imorgon utan att stressa. Det tråkiga att towe missar kalaset som en tjej har fixat på dagis i hennes avd. Hade vart kul för henne men synd att det krockar.

 

 

Ne nu blir det göra lite mannagrynsgröt åt lille tösen som sover än men vaknar nog strax.

 

 


Kommentarer

Postat av: Timglasfigur

Tänk inte så mycket på kilona eftersom att det kan vara en massa vatten du går upp, tänk istället på att inte äta allt för mycket sötsaker.

Visst såg det gott ut :) colan är tyvärr ett måste för mig :P

2012-03-09 @ 08:47:20
URL: http://timglasfigur.blogg.se/

Postat av: hanna

måste tänka lite på kg pga av att min bm sa att jag inte ska gå upp ett ända hg.

2012-03-09 @ 19:03:12
URL: http://mammahanna.blogg.se/

Postat av: Karin

Menar du att de grillade? Eller elfel? Det kan ju vara orsaken till att det började brinna. Men att det spred sig så snabbt kan vara isoleringen.

2012-03-09 @ 20:19:30
URL: http://iambafucin.blogg.se/

Postat av: Cecilia Ekhol

Lyssna inte på din Bm i den frågan Hanna! Man beräknas gå upp ca 13 kg i "graviditetsvikt" (vatten, livmoder, bebis etc), så man ska absolut inte känna den pressen när man är gravid, men man behöver heller inte äta allt i sin väg ;) Du känner din kropp bäst, inte hon!

Den första Bm jag hade på mödravården (Lena) sa rakt upp och ner till mig att jag var fet och att jag under graviditetens gång skulle gå ner 6kg.. Hatade den barnmorskan kan jag lova, för det är sånna saker man absolut inte vill höra när man är gravid och känslig.. Tog upp detta med min andra Bm och hon kände igen situationen väl för hon hade tydligen hävt ur sig detta flera gånger förut..

När jag sen var gravid med Ida och skulle göra glukosbelastningen så var det henne jag fick träffa igen, och trofan att hon tog upp min vikt då med! Sa då rakt ut till henne att hon egentligen inte har med att göra hur mycket jag hade gått upp från start, men om hon så tvunget skulle veta så låg jag på +-0 i den veckan.. Sur som ättika blev hon, och ännu surare när det visade sig att sockret låg perfekt efter testet för då hade hon inget att klaga på ;)

2012-03-09 @ 20:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback