Omtumlande dag

2012-06-27 @ 17:34:57
 Dagen börja med mvc idag kl 9 i motala då de had semesterstängt i mjölby. Hade med mig min kusin jonna och sen towe men hon va så sur tanten som skulle ha mig så de fick inte hänga med in. Hon sa att bara en får hänga med in, men hallå? jag ka inte lämna towe själv ute i väntrummet. Vilken himla lustig barnmorska.
Men sen visa det sig att jag hade högt blodtryck att de låg på gränsen för högt så det kunde va havenskapsförgiftning. Sen så mätte de magen och visa sig att det växt från sf mått 34-35  till 37 på 2 v vilket är enormt. 
Hade gått upp 1 kg sen sist så nu står vågen på 10+.
Bebisen va fixerad och låg långt nere.
Sen fråga hon om jag hade gått på tillväxtkontroll ulraljud, och det hade jag då inte fått nån tid men det va då ett måste när jag har graviditetsdieabetes.
Så kl 13 idag fick jag en tid, så hela dagen vart i motala.
 
Ultraljudet: Gick himla bra och bebisen vägde bara ca 2500g så de va himla lite så han sa att det va då ingen fara med denna att bebisen att va stor. 
Va bara magen som är stor så det va ju tur det:)
Men efter 1 h´s ultraljud så va jag då mörbultat då jag e redan öm på blygbenet som han tryckte och kolla och mätte huvudet. Ajaja säger jag bara!
 
Så imorgon har jag e tid till läkaren som ska berätta va de bestämmer ang ultraljudet idag.
Sen ska de kolla blodtryck och urin även. Hoppas på bättre resultat än vad jag haft idag.
Så under läkarbesöket ville towe va hos laila imon istället för dagis och det är ju självklart att hon ska få välja sälv:)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback