Mjölby

2012-01-03 @ 08:56:37
Idag blir det en sväng till mjölby fixa lite ärende för har nämligen slutat med taxi nu så himla skönt slippa de där tiderna och dåliga lönen. Det löna sig inte och jobba skittider och knappt ha tid med familjen och få dåligare betalt än vad min sambo får för mindre timmar han jobbar än vad jag.
Så va inget dåligt beslut jag tog och jag hoppas komma på under min mammatid vad jag vill göra om det blir och plugga eller jobba.

Imorse mådde jag skit av att ha så mycket slem i halsen så jag spydde ett tag men nu verkar man må lite bättre.


Igår vart det att jag och towe skulle en sväng till signe och familjen men vi vart längre än vad det vart tänkt.
Vi spela kort,barnen lekte, vi åt lite mat och fika. Vilgot är lika charmig som vanligt och han har lärt sig alltid nya saker när man träffar honom. Malte och towe lekte för fulla muggar fram till kvällen otroligt att de inte bråka mer än att skvallra vad den andre gjorde. Men sen framåt kvällen tror jag att de va trötta för towe somna som en stock i bilen när vi åkte hem.
Hon sov sen hela kvällen till imorse kl.8 så hon hade fått energin helt slut igår.

Här hemma försöker vi ta bort nu sovstunderna på dagen för har märkt att hon är annars uppe till 10-11 om hon sover sin halv timme på dagen. Men det funkar här hemma än så länge. Undra hur slut man kommer känna sig sen när man har en liten knodd till som ska sova sina tider och där efter ska man aktivera towe. Men kommer säkert gå bra, längtar till sommarn.

Så skönt att lille knodden kommer i sommar, slippa overoller. Sen kan man va ute och gå mycket. Dessutom har tommy semester så kännt tryggt att veta att han kommer förmodligtvis va hemma när man ska föda.
Undra om allt kommer gå lika långsamt som med towe ha värkar till och från en hel vecka. Ne det har jag ingen lust med... Men inget går ju att bestämma.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback