Piercing

2011-09-18 @ 08:54:44
Gjorde min första piercing i bröstvårtan när jag fyllde 18,där efter vart det tungan,navel,näsa,blygläppen,läppen och öron.
Men nu har jag inte alla kvar. Bröstvårtan växte igen när jag amma towe då jag inte kunde ha piercing i.
Näsan vart det inkeftion så fick ta bort det.
Naveln tog jag bort när jag va gravid och den växte ihop delvis. Får i där men det gör jätte ont några dagar då.
Läppen va mer en fest sak man hade till och från,snyggt och ha men nu när jag jobbar taxi skulle det ju inte gå.

Igår bestämde ja mig för att ta bort den i tungan den har då suttit där sen jag va 18 dags och bli vuxen:)
Den bara fanns där som sagt så varför ha kvar den?
Tycker ju det är snyggt men mer som ungdomsgrej. Nu är jag mamma och vill va en förebild för towe.
Kommer hon och vilja ha piercing när hon är 16 år får vi se vad det leder till men hon kommer nog få vänta tills hon är 18 som en annan men risken är då att man tar hål i smyg eller mer än vad man tänkt sig. Som en annan:P

Annars är jag så himla glad allt flyter på med jobb och familj.
Towe pratar hela tiden och lär sig nya ord och berättar och kommer ihåg mycket från dagis och ska berätta här hemma.
Igår va jag och towe i mjölby då kom towes farmor och farfar till lidl där vi va. De fråga om towe ville hänga med en stund till dem och det gick ju så bra. Va bara sätta i bilbarnstolen i deras bil sen va hon där i 2-3 h sen kom hade hon frågat om att åka hem då tyckte hon att det räckte.
Så hon va så glad när hon kom hem till oss.

På kvällen vart det lugn stund här hemma med film och mys. Hon somna i min famn va så mysigt inte ofta man får njuta av de så.

Nu på morgonen vakna hon kl7 och hon har fått in rutinen att vakna tidigt nu så skönt på sätt och vis då får man oftra att gå upp tidigt nu har hon fått runtin till dagis och allt. Sen så somnar hon utan protest på kvällen. Så det är så himla lugnt och går jätte smidigt.

Towe är inte lika beroende nu av snuttefilt som hon va innan så de behövs inte alltid med men att somna med den är viktigt.
Har inte haft nu blöjor här hemma nu på flera månander. Otroligt va bra det går med det.
Towe har inte heller någon skräck för att bajsa nu på toan eller pottan. Det går även framåt, så skönt. Hon säger alltid till när hon är kissnödig även när vi är ute, då kan hon kissa vid buskarna eller nåt. Men snart är vintern här då är det inte lika lätt och kissa ute så vi får väll se hur det går med det.



Kommentarer

Postat av: Sara

Tack för tipset, tror att det är i den gruppen jag är med i redan.

2011-09-18 @ 11:48:47
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback