4e Mars

2011-03-04 @ 16:26:33
I veckan har man jobbat och tommy har blivit enkligen bra i magen nu så skönt och towe har blivit så himla bra med att ha trosor på sig istället för blöja. Inga nerkissade kläder på hela veckan från dagis så skönt att hon börjat förstå mer när man ska kissa och bajsa. För honhar börja här hemma även och säga till mer när hon vill kissa och ibland blir det på toan och ibland på pottan. Sen har hon börjat sova utan blöja på dagis vissligen är det bara 30min men mycket ka hända på de där 30min.
Hon har även blivit duktig på att gå andra dagen på denna veckan som towe och jag går till dagis hon tjata första gången på vagnen men gick ju bra till slut. Idag fråga hon inte äns om vagnen så då gick vi till dagis direkt.



 



Imorgon skulle tommys föräldrar komma och hälsa på och fira towe istället för söndag som det va sagt. Själv jobbar jag hela helgen så då lär man va rätt trött men hoppas på att denna helgen flyter bra ändå.

Annars nästa vecka ska jag till barn och ungdom med towe, hoppas de kan ge någon bra salva då hon får lätt torr hud och eksem:/ Vi skulle sätta emlaplåster på armvecken 1h innan.

Om emlaplåster:Det krävs att Emla, såväl plåster som kräm, sitter på i minst en timme för att huden ska bli tillräckligt bedövad. Om Emla används på hudområden med eksem bör tiden förkortas. Låt en sjuksköterska eller läkare göra en bedömning.Om Emla sitter på under en till två timmar varar bedövningen i cirka två timmar efter att krämen eller plåstret tagits bort.

Här kommer lite bilder jag delar med mig då jag rensat mob.
Har även att tacka för ett tips jag fick av signe att hennes pappa brukar tugga tuggummi på kvällen/natten när man åker hem. Det funka och hålla en vaken och äve att man dunkar på musik i bilen:P

     

Kommentarer

Postat av: anna

de där me tuggummi måste ja prova. hatar o köra bil på kvällen då ja oftast blir astrött. musik funkar inte i mitt läge. blir bara trött då =)



duktiga tjejen har hon blivit towe;)

2011-03-04 @ 20:14:13
URL: http://tjallmoanna.blogg.se/

Postat av: anna

svar: om det är någon som frågar om dem får låna towe en dag eller två så är de ju inte du/ni som bet om barnvakt. utan dem som vill ha towe. blir ju barnvakt fast inte ni som bet om de. tycker inte de är något fel med barnvakt ibland då man måste få va själv men får ju inte bli för ofta.

svårt de där med barnvakt tycker ja ibland. när o hur man ska lämna.

2011-03-04 @ 20:19:35
URL: http://tjallmoanna.blogg.se/

Postat av: Signe

va bra att det funkar, lite nyttigare ;)

2011-03-05 @ 16:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback