Thailänsk Mat

2011-07-17 @ 08:23:33

Igår när jag jobba hämta jag mat på en thailänsk resturang så va han jätte trevlig han som hade stället då man fått väldig dålig uppfattning av honom sen innan han vart lite sur och "gubbig" av sig men igår va han på så bra humör:) Riktigt kul när man ändrar uppfattning av folk. Så igår vart jag sugen på att beställa med mig mat hem till mig och towe och tommy fick en pizza från sunrise. Men när jag skulle just betala så säger han att han bjuder på maten. Oj,kors i taket!! Har man missat nåt?
Ne men han bjöd på maten och det va hur snällt som helst.
Towe åt inte så mycket då barnportionen hade räckt för mig även. Så en annan fick äta ihjäl sig lite igår men tur att man har att skylla på att det va lördag så man kunde unna sig lite. Vart duktig med pulver på jobbet ju.
Sen så är det inte lika onyttigt som kina mat. Då det här inte va lika "fett" friterat.
Sen eftersom jag hade fått så bra kontakt med ägarn där och att han va så snäll och trevlig så fick jag sluta 30 min tidigare för växeln som dela ut maten.

Nu letar vi även efter extra chafförer så om någon letar job hör av er till mig.
Körkort behövs och erfaren av att kunna gps:P(eller linköping)

En lär ju få sparken snart då vi är 2 chafförer som fått jobba hela tiden och den 3e bara sitter hemma och latar sig och vill inte ta några beställningar. Hur kan man göra så?  Han ska fan inte få va hemma bara för att få betalat för ingeting. Ne blir riktigt irriterad på den personen men hoppas att det va mycket och göra igår kväll-natt då han fick jobba själv så han fick sig en läxa:p

Ne nu blir det umgås med lille tösen som vill titta på spöket laban.
Hon vet vad hon vill och bestämmer film själv och ska va med och laga frukost och bre mackan först själv sen får jag hjälpa henne efter.
Evis liten tös som kan allt själv,enligt henne:)
Men det är ju denna ålder de är rätt ego, kan själv,vill själv m.m.
Men towe pratar mycket hemma och börjat förklara vad hon inte vill och vill. Så skönt det så man förstår henne mer.

Blir även att gå igenom kläder och leksaker när det hinns som towe har, tänkte om man skulle ge bort eller sälja det billigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback