5e Dagen- Jobb

2011-01-24 @ 08:07:41
5e dagen men tabletten går bra ingen skillnad så jag märker extremt mer än att jag äter mindre nog iallafall att ma inte har suget på kvällar o äta. Men ska försöka väga mig så ser man ju om det hjälpt nåt.
Vakna imorse av att towe kom in till oss och va jätte hosti o försökte hosta o nästan kräkas för att få bort slemet i halsen. Så jobbigt se det men till slut fick hon ut slem och det verkar rätt lugnt nu med hostan.

Idag tänkte jag berätta lite om jobb, jag har jobbat som barnskötare på dagis,jordgubbsplockare som sommarjobb,städare,butiksbiträde,hundvakt(extra knäck) och aupiar.
Jag hade tänkt och jobba med barn va min tanke i framtiden men hade då ingen lust och plugga vidare och ta csn lån. Men i sommras kom jag bara på att taxi vore kul och köra och jag kolla upp hur det va med jobb.
Det visa sig finnas jobb så då köpte jag böcker och plugga, har vart lite kämpigt med månaderna med att få ihop pengar till det men det har gått runt ändå. O så va vissa negativa att det e så svårt och det finns inga jobb men det sket jag i för hade ju fixat ett ställe där en ville anställa mig. Tog lite tid men jag fixa taxikortet innan jul och det va mitt mål. Sen efter jul har jag pluggat som bara den och även träffat på en annan tjej som ska börja jobba för samma chef. Så nu trälar jag igenom teori så har jag kartprov denna vecka och så blir det uppkörnin sen.
Chefen vill att jag och karoline ska börja köra så fort som möjligt men 1 feb har jag fått som datum men det återstår och se.

På taxi så har de ingen timlön utan man får efter hur man kör och det tycker jag är bra ifall man kämpar som bara den och jaga efter körningar så ska man få extra för det:)
Får man ihop 2500 varje dag i 20 arbetsdagar så får man ut en lön runt 16500-17000 så det blir man ju riktigt nöjd med men nu när man åkt med taxi har vi fått ihop runt 3-4 tusen och det gör ju då mer lön.
Jag tycker den lönen är helt oki för mig jag klarar mig för har haft aktivitetstöd o tommys lön och har då klarat oss på det med så det här kommer ju bli som en bonus:) Kommer ju kunna unna oss mer och hitta på mer saker. Men vissa skulle nog säga att denna lön e dålig då de kanse får mer. Men tycker ekonomin styr hur man kan leva och det är ju en viktig del men tycker även att det är nåt som e personligt. De som är med i lyxfällan att de vågar visa upp sig i tv med alla skulder och så det skulle ja då inte göra om jag låg i sån kris har man hamnat där själv får man fixa till det. Men visst att de får hjälp men förstår inte riktigt hur folk tänker med att köpa hus och saker när de inte har råd. Eller att ta det på avbetalning, visst det blir o dela upp det men det är ju ränta på det och blir dyrare till slut om man räknar ihop det. Det är ju hur man prioriterar saker och har man dåligt med pengar eller att en bara får lön då skulle ja se till att allt blir betalt och så får man leva efter det man har kvar.   Jag hoppas på att få börja jobba snart vore kul då man blir rätt trött på att plugga här hemma. Så tror jag även att man släpper det där att gå och tänka på gatorna och ställerna.



Ne idag blir det fixa lite papper från kontoret och även ny karta som kommit ut över linköping.
Sen blir det troligtvis någon lunch med karoline om hon hade tid.


Kommentarer

Postat av: emelie

16-17 000 är ju en normal lön, helt okej.

Jo ni kommer ju känna en enorm skillnad när du börjar jobba...lycka till med kartprovet..

2011-01-24 @ 08:56:53
URL: http://emelieplutti.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback