Jobb

2011-08-14 @ 08:35:08
Nu har jag sökt jobb i motala och linköping taxibil. Fanns halvtid i motala och heltid i linköping. Självklart6 går jag med på att jobba i linköping så nu hoppas jag på måndag att6 allt6 annat reder ut sig med arbetsförmedlingen nystartsjobb för det nya jobbet. Får ju lika mycket lön på den nya jobbet + att jag kan tjäna mer om det går bra någon månad med långa och bra körningar så man får hoppas på det bästa.
Men mitt mål med att byta jobb är att kunna umgås mer med familjen hemma och få mer vardagstider eller nätter på vardagen sen va ledig antingen på dagen eller helgen.
Men det blir bra det här. Hade gärna jobbat kvar på mitt gamla jobb mat24 om tiderna gick och ändra lite. Går nämligen inte sluta tidigare än 8 för resturangerna öppnar halv tolv och då hinner jag itne få ihop mina timmar. Så nu blir det andra tider och jobba. Som det ser ut så ska jag börja antingen 1 sept eller 5okt.
Längtar:)

Igår dela vi på en familjepizza alla tre men den mätta oss mer än vad vi trodde då det vart över en del men det går ju värma dagen efter, inte lika gott men det går ner.
Sen fick towe välja en film hon ville a6tt vi skulle t6itta på. Hon hade lite svårt och välja så jag satte på prinsessan och grodan och gud va den filmen va populär:) Hon ville se grodorna hela tiden. Första gången hon ser den filmen. Men det va kul och bara tillägna towe egentid från hela familjen<3

Annars har tommy vart lite som ett åskmoln här hemma men hoppas det vänder. Det är så att i torsdags så fick han för sig att äta nikotin tuggummi och ska sluta röka. Det vart som en chock för en annan men så duktigt av honom att kunna hålla sig fast vid tuggumina. Han  tänkte kör6a de i 1-2 v sen ska han börja med vanlig tuggumi.
Igår fråga han om han lukta någonting rök om ringrarna och det gjorde han inte. Alltså redan en förbättring<3
Hoppas det kan hållas men det tror jag nog när ha ser att inte lika mycket pengar rycker iväg till ciggen och att han inte luktar rök. Han lär väll inte hosta heller röka hosta.

Idag blir det jobba, nästa vecka börja jag jobba måndag-fredag. Ska imorgon till mjölby vårdcentral på morgonen så towe ska till dagis redan halv nio se hur pigger hon e. Men det ska nog gå då hon börjat vakna halv åtta om mornarna,blir lagom då.

Hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback