Medicin kur

2010-05-29 @ 07:42:26
Igår va jag och sara med barnen i valla va riktigt kul fick även hem ett par leriga kläder och skor men skorna e som nya nu då jag slängde i dem i tvättmaskin när jag kom hem.
Sara har då bilderna från valla då jag glömde min kamera ta med. Men har lite bilder på mob därifrån så lägger in det lilla jag har.

    




  

 
Som ni vet har towe åkt på förkylningsastma som många läst om i min blogg och även fb.
Jag  fick lite mediciner visa sig va 3 olika mediciner + att man kör hostmedicin. Känns inte så kul.

Igår börja jag med medicin till towe, hon fick feber igår innan hon fick medicinerna hon har legat nu på 38,6 nu idag är det då 2 dagen med det i feber. Hade en pannodil så hoppas den hjälpte lite.
Fösta medicinen va Aerius, det va en flytande medicin jag ska ge vid behov. Den är för att lindra allergiska symtom som rinnande och kliande ögon, nästäppa, rinnsnuva och nysningar. Medicinen lindrar även hudreaktionerna vid nässelutslag då man får klåda, hudrodnad och svullnader.


Sen fick hon en hostmedicin bromhexin som är för kortvarig hosta med segt slem. Dessto värre har hon spytt av den nån gång inte så kul så få se om vi kan köra med den. Idag har hon fått på morgonen behålla den.

  Sen har vi två mediciner till inhalatorn  airomir och pulmicort. Ena ska vi ta varje morgon och kväll, den andra ska vi ta när det blir mer pippigt och rosligt för henne. Och även asta symtom mer..
Det går tyvärr inte så bra med ihalatorn då hon vägrar ta den men det ska nog lyckas efter om o men. tog i morse men hon blir lite nervös över masken på inhalatorn.Men vi låter henne få leka med den och få testa den på mig och tommy så hon ser att det inte e nåt farligt.
Idag va tanken att vi skulle åka iväg och hitta på nåt men det ser u och bli inställt pga av vädret för det första. Sen just att towe ligger i feber.

Kommentarer

Postat av: anna

lilla tjejen=(

hoppas hon vänjer sig vid masken. kan tänka mig att de är jätte obehagligt me den över ansiktet.

hoppas hon piggnar till sig så hon slipper feber.

2010-05-29 @ 09:29:48
URL: http://tjallmoanna.blogg.se/

Postat av: ZItha - Mamma till Jack





Skulle m vilja åka till valla =). Jack är dock lite för liten än :P.



Ja mamma sa de, ja ahr ju ingen aning liksom första gången som mamma så måste man fråga andra mammor hur de ska vara o så =).

2010-05-29 @ 16:21:32
URL: http://nrmc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback