Äventyr

2010-05-16 @ 22:44:41

Fredagen: Vart ingen dagis för towe då dem som kunde ha barnen hemma fick inte gå på dagis.
Så vart en morgonpromenad för mig och towe skönt det.
   

Hon har börjat gilla titta på sniglar och helst hålla dem och behålla hehe men det fick hon då inte..


Lördagen vart en morgon spring för mig då jocke hade towe under tiden va riktigt skönt men flåset fick man up snabbt illa det. Måste springa lite oftare.Sen vart det mys för mor och dotter framför tv:n mysigt det.


På eftermiddagen vart det en dag hos mormor skulle va mormor "barnvakt" hehe eller vad man ska säga hon e ju som barn på nytt då man måste hjälpa henne med en del saker som ett littet barn.
Så va skönt va ute på gården då min morbror och jimmy mecka bil, towe va så nyfiken men än får hon inte va med och mecka. Bra ha folk som gillar och mecka kan de lära henne sen:) Mormor hade även köpt gunga ut så towe kan gunga, snällt det.

     

Hos mormor tyckte hon det va gott med att tugga hennes snören på hennes nattlinne mums tyckte ho alla tröjor och jackor och sånt som har snöre e gott och stoppa i mun.
Sen ställa sig på stolar e kul oxå.


Nä vi kom hem mötte jocke upp oss med cykel. Sen vart det mamma, dotter tid skönt det oxå.
Hon somna sin middag vi 12 och sov 2,5h det va då länge.


Efter middagsluren vart det käk sen gick vi ut och gick och även en tripp ner till varamon så towe fick leka lite hon peka på sanden så lät henne få leka där som tur hade vi ju med oss spade m.m.
Sen mötte vi även på björn så hänka på honom en promenad vart då 1,5h samanlagt med min promenad, Hurtig man vart idag:)
Har även börjat föröska tänkte på att äta lite nyttigare så hemme äter jag lite mer grönsaker nu än pasta,potatis och bröd. Och förösker skippa över kvällsmaten med eller äta havregryn 1port som det står på förpackningen så e ju inte så mycket.
Se hur länge man står ut med det här.

   


Imorgon sen schemat ut såhär:

- Lämna towe på dagis

- Åka till stan för att träffa min jobbcoach (är väll inte det roligast men sen dröjer det 14 dagar innan nästa möte é 

- Laga lunch hemma till mig och jocke

- Hämta towe på dagis, sen om det är bra väder blir det liten promenad. Hoppas att man inte har träningsvärk efter dagens motion.


Tisdag:

- Åker jag till syrran så towe får bli ledig på dagis för hon ska ändå dit på onsdag när jag har information med timviket jobbet jag fått. Blir kul för barnen att leka lite sen även för mig att umgås med syrran. Se om tommy ska träffa towe den dagen oxå när man ändå är i skänninge.



Kommentarer

Postat av: anna

är med på olika tävlingar

2010-05-16 @ 22:59:38
URL: http://tjallmoanna.blogg.se/

Postat av: Signe

fina bilder på towe <3

jag kommer inte imorn, har inte bensinpengar. har bara en hundring kvar på kontot o måste spara den om man skulle behöva nåt. men du får gärna komma i veckan om du vill, (eller i helgen. har du towe då?) du har ju busskort din lyckos! kram o puss

2010-05-17 @ 19:07:49
URL: http://mammasigne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback