Allergier

2010-06-15 @ 07:26:26
Nu har jag löst det där med varför hon vart så hostig och slemmig. Hon är nämligen allergisk mot jordnötter, skulle änd unvika nötter vilket fall. Inte så kul då jag vet att det brukar stå oftast att det finns spår av nötter.
Så i våran lägenhet blir det inga nötter i huset. Påverkar ju en del oss oxå va ju så gott med nötter till nån helg ju..
Så har kommit på att inte undra på att hon vart så hostig och slemmig och kräkts om hon fått nötkräm, hon har även fått fikabröd som vart mandlar och nötter med.
Hon har ätit choklad som hon verkligen älskar och det är nötter i sånt. Hon har ätit chips som jornöttsringar. Så allt förklarar ju varför det inte har blivit bättre.
Men nu blir det ändring. Inga jornöttsringar för mig:(

Hoppas ni vänner tänker nåt på sånt om ni kommer och hälsar på eller har towe någon gång hos er.

Kommentarer

Postat av: Vickan

Jobbigt... Men skönt att veta vad det är, kanske? Jag antar att du vet att typ gröna ärtor tillhör samma familj som jordnötter? Jag fick veta det först ett bra tag efter jag visste jag var känslig för jordnötter...

2010-06-15 @ 08:21:18
URL: http://victoriabaardh.blogspot.com/

Postat av: Signe

komården låter kul, men tror inte att vi skulle ha råd me de nu :/ alla semesterpengar gick åt på denna resa ;)

2010-06-16 @ 14:46:01
URL: http://mammasigne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback