Taxi åkning

2010-12-08 @ 19:23:23
Taxiåkning... Ja ni det e vad jag har haft för mig mina dagar måndag-idag och mer blir det men imorgon tog jag ledigt med taxiåkningen då jag tycker att jag vill kunna lära mig mer på att åka  och även  få pilla på taxametern lite mer själv än att bara sitta med. Vart jobbigt ibland genom att bara sitta med ex.åtvidaberg,kisa och mjölby. Hade vart roligare köra själv men det får man nog vänta tror jag. Mycket och lär sig ju områden och gator. Men imon när jag ska va ledig ska jag plugga lita karta tänkte jag under tiden towe e på dagis.

Annars flyter allt på bra e väldigt trött när jag kommer hem då min dag ser ut så att jag vaknar tjugo över fem och väcker towe och tar på henne o så får hon öppna julkalender då vi hitta en haribo julkalender i affären och köpa åt henne. Den e då populär:) I början ville hon öppna fler luckor och vart sur när hon inte fick men nu vet hon att vi öppnar bara en lucka varje dag. Sen så gör jag mi ordning under tiden så fr hon äta lite yogurt eller macka vad hon nu vill ha i lille magen innan dagis. Sen vid 6 går vi ut och gör ordning för avfärd till dagis med bilen  som inte e så kul nu och åka med då man får skrapa och tabort snö. Sen när man lämnat towe på dagis åker jag raka vägen till linköping och ringer och kollar vart han e som jag ska åka med.
Sen är min dag från ungefär kl 7- 16,30 i taxin att åka med och lära mig under tiden ställen och gator. Sen kommer man hem halv sex om man har tur och längtar verkligen efter att komma hem till familjen man saknar otroligt mycket. De får man inte träffa mycket då man själv går och lägger sig ganska tidigt. Så man får ta vara på helgen.

Ne nu blir det göra sig ordnig för sängen snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback