Motala

2010-12-26 @ 17:00:52
Va igår hos minna en stund efter att jag hade hämtat raimo hos laila då jag körde hem honom. Towe va helt tyst när hon såg raimo och sa ingeting när han skulle torka hennes näsa det va en bra kille som får torka näsan kanse borde ta hem honom och hyra in honom. :P Här hemma får man minsann springa efter med papper och torka näsan på henne. Sen va vi och hälsa på minna en stund då hon skulle med till mummu. Josef och han syster kom förbi en stund då towe va rätt tyst men när väll fikat åkte fram va det inget mer med det. Hon skulle vinka till josef iallafall när vi gick. Sen skulle hon gå varje trappsteg nerför men det hade vi inte riktigt tid med när de bodde även högst upp skulle ta sin tid så fick bära henne till bilen.

När vi åkte mot nykyrka självklart hamna vi bakom 2 plogbilar ända till nykyrka. Jiippii inte tog sin tid och åka kan jag säga. När vi kom så va jouni,jari,eva-lena,laila,jonna,krille,mimmi, och självklart mummu där.Vi fick piroger,skinka,och lite plock till det och riskgrynsgröt med plommon kräm så himla gott.
Egen hemagjord kräm,piroger och gröt det är det bästa mormor gör.

Efter maten så dela towe ut sina små paket med kort på sig som jag hade lagt i ram. Sen fick mina kusiner lite annat. Towe fick öppna sina paket sen:

* Ljudbok med cd oc så va det en tavla även man kunde göra av pappgrejen man fick med som det va tiger och nallepuh på.

* Lek lera (burkar)

* Bok

* Boxertrosor 3st  (med olika motiv så himla söta) Så nu blir det potträning här hemma om towe vill

* Strumpor

* Luvtröja

* Gunghäst

* Nallepug och muepigg  dvd filmer

* Tallrik och sked   (stod älskling och sötnos på de)

Det bästa va då gunghästen hon fick kläderna va inte så populärt och få men hon ville pröva tröjan och det va riktigt fin en tröja jag hade tittat på till towe från cubus men nu fick hon ju den så va kul:)
Hon har lekt med lek leran här hemma nu i 2 dagar i sträck så det va riktigt kul och se att hon vill sitta en stund med det.


Nästa vecka ska jag till min farmor med jenny ska bli kul och hälsa på nu innan nyår och allt.
Sen ska jag på kalas och fira nova som fyller 1 år. Ska passa på att ta id kort med i motala.
Sen blir det försöka plugga gator måste ta tag i det tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback