Ams

2010-04-14 @ 23:23:58
Jäkla ams som säger att man ska få jobb genom att gå på öppet hus de hade  idag mellan kl.13-15 genom bemaningsföretag. Visa sig att det inte va något för mig då det va mycket lager och industri jobb. Så va bara och gå därifrån efter en lång tids väntan i kön och en bunt med papper fick man med sig hem. Va hel onödigt ta med cv:n man skulle ha med sig, den behövde man ju inte huvudtaget lämna in då de sa att man skulle lämna in cv på deras sida genom internet. Suck ingen ordning alls på det där verkar de inte ha.
Men efter det skulle vi ta bussen, missa såklart bussen då den gick 3 min innan vi va då klara. Håkan ringde och visa sig hade sätt oss på stan de satt på ett fik så va kul att de då ville ses en snabbis då han va på stan med sin tjej johanna. De ville kolla en snabbis skor och skulle även få skjus till dagiset sen sa att det gick bra vi skulle ändå få vänta 20 min på nästa buss så kunde vi lika gärna åka med dem till väster.

Så arg efter jag hämta towe på dagis, hon låg och sov och hade intorkad snor och även lite mat rester runt munnen. Så arg, inte första gången det händer. Sen så hade de inte bytt blöja på towe, jag lämna henne halv tolv och hämta halv fyra och då satt samma blöja på helt dynsur. Vad ska man göra? Någon som har nåt tips.. kommer ta upp det med dem om de inte skärper sig. Vill inte börja klaga direkt då hon är nyinskolad nu ju.
Hemma vart det mellis för towe och för oss vart det då typ frukost-lunch då vi inte hade hunnit äta, vart så mycket idag på fm. Minna va ju även på fm och hälsa på riktigt kul. Sen mötte vi på mimmi uta efter dagiset.

På kvällen så ringde telefon, weeiii säger jag! Arbetsinterju som personlig assistent till en kvinna. Absolut, inga problem, det jobbet skulle va jätte kul. Se imorgon bara lite mer vad hon säger om jobbet och så. Ska visa verkligen framfötterna, vill ju ha jobb och sen jobba som personlig assisten skulle va toppen jobb är då sånt ja skule vilja jobba med. Trivdes ju med det när jag hade praktik i finland i gymnasiumet.
Sen vart det en tripp till laila med towe då jocke gick till daniel samtidigt. Towe fick träffa carmen idag och även mormor laila och jonna. Det tyckte hon va roligt. Av carmen ska hon ju alltid få godis eller fika så idag fick hon en chokladbit, det va mumsigt men att sitta i carmen knä va otäckt.


Towe somna inte fören framåt 10 nu på kvällen och jocke gick till jocke nu för och umgås ikväll och skönt även för mig och va själv:)
Längtar till imorogn men så nervös för intervjun.Har även idag fått tider till familjerätten så ska bli skönt få ordning på det. Fan va livet känns gött, känns som allt börja komma i ordning sig mitt liv, älskar dig jocke så jäkla mycke för varje dag som går. Towe är då en charmplutt hon är verkligen min lille energiknippe, idag lärde hon sig ta sig upp på soffan.




Kommentarer

Postat av: sara

hoppas inte på för mycket så du blir besviken om du inte får de,så gjorde nämligen jag o vart jätte besviken!

men lycka till:)

2010-04-15 @ 08:53:12
URL: http://tvabarnsmammansara.blogg.se/

Postat av: signe

Skänninge-knixet heter det, är varje år. Ska ni dit?



Usch, du måste verkligen säga ifrån på dagis! Kan ju inte gå me samma blöja hela dan! När M inskolades va dom oxå dåliga på att tvätta rent hans mun, o han hade ofta skitig tröja på sej. Men vi ville inte heller klaga direkt, så vi gav dom lite pikar istället. Typ när vi hämta M så sa vi: "oj, vad smutsig du e runt mun" eller "nej men vilken skitig tröja, hade vi inte me ngn mer?" Då blev dom genast bättre på att hålla M ren. SOm Jörgen sa då, man vill ju att ens barn ska va lika ren o fräsch som när man lämnar honom!



Surt det där på AMS, dom vet ju fan aldrig va dom gör!

Lycka till på intervjun! Kramar

2010-04-15 @ 10:19:38
URL: http://mammasigne.blogg.se/

Postat av: Zitha - Mamma till Jack

Tack :). De hoppas jag med. Börjar bli rätt segt och gå hemma.



Hoppas du fick possitivt svar som jobbet för personlig assistent :).



Vilka dagisfröknar de finns. De är samma här i skänninge dom är jätte dåliga med att byta blöja osv här med..

2010-04-15 @ 15:13:54
URL: http://nrmc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback